Verksamhet 2021

Hej alla medlemmar

Nu har vi haft vårt årsmöte, 25 mars som planerat. Nästa steg är ett konstituerande styrelsemöte där vi utser övriga poster utöver ordföranden. Vi påbörjar även planeringen inför resten av 2021 och vilken verksamhet vi ska ha. Vi planerar att ha en lista över aktiviteter publicerad på hemsidan senast 1 maj.

Du som medlem är välkommen att komma med förslag. Du kan skicka dem med epost till ordföranden hansn.kiruna@gmail.com

Vi ser helst att vi får förslag senast 15 april så att vi kan överväga det innan 1 maj, men det går förstås att komma med förslag även senare under året.

Vad vi redan har på gång är:

• Kursen ”Upptäck Gammelskogen”, en kurs ordnad av länsförbundet. Det blir en inledande teoridel följt av en exkursion. Planen är att ha kursen i slutet av augusti.
  • Vi har tänkt ha klimat-relaterade aktiviteter, i samarbete med Fridays for Future Kiruna.
  • Aktiviteter om gruvverksamhet och dess miljöpåverkan.

Hälsningar från styrelsen, Kiruna Naturskyddsförening