Upptäck Gammelskogen 2022 – nu för barn och unga!

Fjolårets projekt ”Upptäck Gammelskogen” i Norrbotten gav fantastiska resultat och hejarop med över 250 deltagare. Projektet bestod av 14 skogskurser, en i varje kommun i Norrbottens län, och en överväldigande majoritet av deltagarna gav högsta betyg. Nu är det dags igen – den här gången till den yngre generationen.

Det är Mollie Lannebo, ordförande i Fältbiologerna Norrbotten, som har rollen som projektledare för årets kurser. Upptäck Gammelskogen är i år ett samarbete mellan Naturskyddsföreningen i Norrbotten och Fältbiologerna. I år riktas kurserna mot barn och unga under 26 år. Varje kurs är en heldag och de kommer att hållas i 8 olika kommuner: Kiruna, Gällivare, Pajala, Jokkmokk, Arjeplog, Boden, Haparanda och Kalix. Kurserna kommer att äga rum i augusti-september 2022. Många av kursledarna var med och höll kurser även under 2021.

Läs mer här: https://norrbotten.naturskyddsforeningen.se/2022/04/22/upptack-gammelskogen-2022-nu-for-barn-och-unga/#section1

Detta inlägg har kategorierna Skog. Bokmärk länken.