GLOBAL Klimatmanifestation i KIRUNA

Den 24 september går människor över hela världen samman i en Global aktionsdag för klimatet.
Den senaste rapporten som kom från IPCC den 9 augusti 2021 visar oundvikligen att klimatkrisen är global, dvs den påverkar samhällen över hela jorden. Så även vårt. Rapporten visar också hur lite tid det finns kvar att och hur fruktansvärt bråttom det är att ALLA gör allt de kan och lite till för att undvika värsta scenario och lyckas dämpa de värsta effekterna av klimatkrisen.
IPCC slår nämligen fast att det är människan som orsakat klimatkrisen. Och att det är vi som kan göra något åt den.
Vår möjlighet att påverka som individer sträcker sig långt utöver vår roll som enskilda konsumenter.
Vi är även medborgare, och som sådana kan vi gå samman och visa våra makthavare vilka beslut vi vill att de tar.

Tillsammans med Fridays for Future Kiruna kommer vi att manifestera för klimatet fredagen den 24 september utanför Stadshuset i Kiruna mellan kl 13:00 – 14:00.
Vi uppmanar samtliga som kommer att respektera Folkhälsomyndighetens råd om att hålla avstånd till varandra, inte komma fysiskt om du är sjuk.

Välkommen! Läs mer och anmäl gärna ditt intresse här: