Naturskyddsföreningens i Kiruna klimatenkät inför valet

FÖR EN TYDLIG KLIMATPOLITIK I KIRUNA KOMMUN
Den globala uppvärmningen ökar mest på våra breddgrader. Vi ser redan nu tydliga tecken på detta. Vintrarna förkortas, isarna blir osäkrare, rödingen trivs inte i varmare vatten.

För att nå Parisavtalets mål om högst 1,5 graders global uppvärmning måste alla nivåer i samhället kraftfullt bidra med det man kan. En mycket viktig aktör är kommunen som har möjlighet att direkt påverka CO2-utsläppen.
Därför har vi skickat en klimatenkät till samtliga politiska partier i Kiruna kommun inför valet.

Här följer vi upp med en enkät till dig som kommuninvånare för att få dina synpunkter.

Svaren kommer att redovisas i Kiruna Annonsblad, här på Naturskyddsföreningens i Kiruna hemsida och vid ett klimatfika i september dit representanter för partierna i Kiruna och allmänheten bjuds in.

Till enkäten: